Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een digitale drukproef ter controle van jouw bestelling. Pas wanneer deze goedgekeurd is nemen wij jouw bestelling in productie.
Wat is een digitale drukproef?
Een digitale drukproef sturen wij als laatste controle voordat wij jouw bestelling in productie nemen. De drukproef ontvang je na elke bestelling van: no replay Esko. Via deze mail kan je de drukproef in zien en accorderen. Pas na ontvangst van jouw akkoord nemen wij jouw bestelling in productie, niet eerder.
Je ontvangt alleen geen drukproef wanneer je een herbestelling via jouw account hebt geplaatst. Dit omdat je al een keer akkoord op het ontwerp hebt gegeven.
Waarom de drukproef?
De drukproef sturen wij om fouten te voorkomen. Voordat jij je goedkeuring hebt gegeven kunnen er nog aanpassingen gedaan worden.
Zie je een fout in jouw drukproef? Keur je drukproef af en geef de reden van afkeuring aan ons door. Nieuwe bestanden kan je opsturen naar webstore@eshuis.nl onder vermelding van je ordernummer. Wij zorgen er dan voor dat het nieuwe bestand toegevoegd wordt aan jouw bestelling en dat je een nieuwe drukproef ontvangt.
Keur je de drukproef goed? Dan nemen wij hem direct in productie en zijn er geen aanpassingen meer mogelijk. Daarom is het van belang om deze goed te controleren.
Inloggen bij de drukproef?
Bij de drukproef kan je inloggen met dezelfde inlog gegevens als je Eshuis account. Problemen met het inloggen? Neem contact met ons op.
Wat staat er in de drukproef?
Het ontwerp dat jij besteld hebt staat in de drukproef weergegeven. Deze is niet altijd op ware grote weergegeven. De stanslijn of cutter is de groene lijn die op je ontwerp te zien is. Deze wordt niet gedrukt, hij staat hier alleen om aan te geven waar jouw etiket gesneden gaat worden.
Unieke stans: Wanneer je een bestelling met een unieke stans hebt geplaatst, is deze stans ook te zien als een groen lijn in de drukproef. Twijfel je of deze goed is? Neem contact met ons op via: webstore@eshuis.nl of 0529 438 195.
Onderaan de pagina van de drukproef kan je een overzicht van jouw bestelling vinden. Alle opties die je op de website hebt aangegeven worden hier herhaalt. Heb je de wikkeling op ‘’Eshuis heeft keuze’’ laten staan? Dan zie je hier op welke wikkeling wij jouw etiketten gaan produceren.
Waar moet je opletten in de drukproef?
Controleer goed of het besteloverzicht, onder aan de drukproef, overeenkomt met wat je besteld hebt.
- Wikkeling – Wanneer je hierbij de keuze op ‘’Eshuis heeft keuze’’ hebt laten staan, dan laten wij hier alsnog zien op welke wikkeling wij jouw etiketten gaan produceren. Wens je een andere wikkeling? Laat het ons weten!
- Jouw referentie - Hier staat het design nummer en de referentie naam van het ontwerp aangegeven.
- Formaat - Welk formaat je besteld hebt en hoe groot het etiket uiteindelijk wordt.
- Productgroep - Welk product je besteld hebt. Alle etiketten die wij leveren zijn zelfklevende etiketten.
- Substraat – Controleer altijd welk materiaal op de drukproef staat. Dit is namelijk het materiaal waarop jou etiketten geproduceerd gaat worden. Klopt deze niet of wens je toch een ander materiaal? Laat het ons weten!
- Afwerking – Hier staat aangegeven welke afwerking je hebt gekozen en jouw etiket krijgt.
- aantal per rol – Dit geeft weer hoe groot de rol met jouw etiketten wordt. Wanneer je je etiketten met een machine verwerkt is het natuurlijk belangrijk dat de rol niet te groot is. Bang dat de rol te groot wordt? Neem contact met ons op!
- Kerndiameter – Dit geeft de grote van de binnenste kartonnen koker van de rol weer.
- Rolbreedte (b) – Wat de breedte van de rol wordt.
- Tussenruimte - Hoeveel mm ruimte er tussen de etiketten zit. Onze standaard tussenruimte is 2mm. Wil je een grotere tussen ruimte? Dat is mogelijk. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Controleer deze gegevens goed. Na het doorgeven van jouw goedkeuring zijn er geen aanpassingen meer mogelijk.
Verwerk je je etiketten machinaal? Dan zijn de rolwikkeling en de tussenruimte extra belangrijk. De rolwikkeling kunnen wij altijd aanpassen. Keur de drukproef dan af en geef in de opmerkingen weer dat je een andere wikkeling wenst.
Al onze etiketten hebben een standaard tussenruimte van 2mm. Wij kunnen een grote tussenruimte produceren. Is dit voor jouw van toepassing, neem contact met ons op voor de opties!
Let op: de stanslijn/cutter geeft aan waar wij het etiket gaan stansen. Helaas kunnen wij niet garanderen dat jouw etiket altijd op precies dezelfde plek gestanst wordt. Er kan een kleine afwijking van maximaal 2mm ontstaan. Daarom werken wij met een standaard afloop en tekst marge van 2mm. Bij onze aanleverinstructies lees je hier meer over.
Dekwit in de drukproef
Wanneer jij een bestelling hebt geplaatst met authentiek papier, kunststof transparant of op 1 van onze zilver materialen, dan raden wij altijd aan om dekwit aan je ontwerp toe te voegen. Op onze aanleverinstructiepagina leggen wij uit hoe je dit doet. De dekwit laag kan je zien en controleren in de drukproef.
Het dekwit staat op de tweede pagina. Op deze pagina is het dekwit in de kleur zwart weergegeven, de witte delen hier worden uitgespaard. Je kan bovenin de drukproef van pagina wisselen.
Goedkeuren/afkeuren hoe en waar?
De drukproef kan je zelf gemakkelijk goedkeuren of afkeuren. Linksboven in het document vind je de knoppen waarmee je dit doet.
Keur je de drukproef goed? Dan nemen wij hem direct in productie en zijn er geen aanpassingen meer mogelijk.
Zie je een fout in jouw drukproef? Keur je drukproef af en geef de reden van afkeuring aan ons door. Nieuwe bestanden kan je opsturen naar webstore@eshuis.nl onder vermelding van je ordernummer. Wij zorgen er dan voor dat het nieuwe bestand toegevoegd wordt aan jouw bestelling en dat je een nieuwe drukproef ontvangt.
Levertijd
Pas nadat wij goedkeuring op de drukproef hebben ontvangen nemen wij jouw bestelling in productie. Het goedkeuren van de drukproef heeft hierdoor ook invloed op de levertijd. Keur jij de drukproef voor 15.30 goed, dan gaat de levertijd dezelfde dag in. Na 15.30? Dan gaat jouw bestelling met de bestellingen van de volgende dag mee.
Wat te doen wanneer drukproef niet goed is?
Foutje gevonden of verkeerde bestand geüpload? Stuur het op naar webstore@eshuis.nl onder vermelding van je ordernummer. Wij zorgen ervoor dat je een nieuwe drukproef ontvangt. Keur je drukproef dan ook altijd af en vermeld in de opmerking er bij wat de hiervoor reden is.